سئو سایت وردپرس در گوگل

آموزش سئو آموزش رایگان تکنیک‌های SEO برای بهینه سازی سایت

برای برقراری ارتباط با کارشناس‌های پابلیکا کافی است که در انتهای همین متن و در قالب کامنت سوالات خود را درج کنید تا با مشاوره رایگان از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید. شرکت‌ها و افرادی که خدمات سئو وردپرس را ارائه می‌دهند، باید در ابتدا به طور دقیق بفهمند که شما چه انتظاراتی از سئو سایت خود دارید. این انتظارات می‌تواند شامل افزایش ترافیک، بهبود رتبه در نتایج جستجو، جذب مشتریان بیشتر، یا حتی افزایش فروش باشد. هر کسب و کار ویژگی‌ها و اهداف خاص خود را دارد و به همین دلیل، خدمات سئو باید متناسب با نیازهای آن کسب و کار طراحی شود. خدمات سئو وردپرس شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها است که می‌تواند شامل سئو فنی، سئو داخلی، سئو خارجی، سئو موبایل و سئو محلی باشد. این خدمات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بهینه‌سازی وب سایت شما کمک کنند.

برای اینکه تو سئو موفق باشی، باید محتوایی بنویسید که جذاب باشد، اطلاعات درست و حسابی داشته باشد و به درد مخاطبت بخورد. محتوای شما نه تنها باید کلمات کلیدی که تارگت تعیین شده است در جای درست قرار بگیرد، بلکه باید جواب سوال مخاطب رو هم بدهد. نصب یه گواهی SSL (لایه سوکت امن) و تغییر به HTTPS نه تنها امنیت سایت شما رو تامین می‌کند، بلکه به عنوان یک امتیاز مثبت تو رتبه‌بندی هم حساب می‌ شود. به قسمت های ویژه ای از اطلاعات صفحات که به منظور پاسخ سریع به سوال کاربر، در نتایج جستجو نمایش داده می شود، فیچر اسنیپت گفته می شود. در صورتی که از Featured Snippets در صفحات خود استفاده کنید، احتمال نمایش داده شدن فیچر اسنیپت از سایت شما تا نتیجه پنج جستجو نیز وجود دارد. یکی دیگر از کارهایی که در سئو سایت باید به آن توجه داشته باشید، عدم تغییر انکرتکست های یک صفحه می باشد.

البته شما برای عنوان های فرعی و زیرعنوان ها می توانید از تگ های h2 و h3 استفاده کنید و تعداد آنها در هر نوشته محدودیتی ندارد. برای ویرایش این تگ ها به سادگی می توانید وارد فایل های post.php و page.php قالب شوید. بودن یا نبودن www در سئو هیچ تاثیری ندارد اما وقتی نام سایت شما کوتاه‌تر می‌شود برای گوگل بهتر است. این نوع آدرس برای کاربران هم بهینه است و کاربران شما راحت‌تر می‌تواند آدرس سایت شما را به خاطر بسپارند. آموزش سئو برای سیستم مدیریت محتوای (CMS) وردپرس برای من بسیار شیرین است از این جهت که وردپرس یک سیستم استاندارد و رایگان است. بله وب پویا ابتدا با ارائه مشاوره رایگان سئو، سایت شما را بررسی کرده و سپس با توجه به نیاز سایت، اقدامات لازم را انجام می دهد.

حال که اهمیت سئو برای سایت های وردپرسی را درک کردیم، بیایید به سراغ استراتژی های عملی و موثر برویم. افزونه Shortpixel یک افزونه پولی است و اگر نمی‌خواهید برای کاهش حجم تصاویر هزینه کنید، می‌توانید از سایت‌های compresspng.com و compressjpeg.com برای کاهش حجم تصویر سایت استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که حداقل ۳ تا ۵ لینک داخلی در هر نوشته یا صفحه‌ای که می‌نویسید قرار دهید. این عدد ثابت نیست و بسته به طول مطلبی که می‌نویسید ممکن است لازم شود لینک‌های داخلی بیشتری نیز در نوشته خود بگنجانید. با استفاده از افزونهPermalink Manager این قابلیت را دارید تا به راحتی آدرس صفحات مختلف (برگه‌ها، پست‌ها، محصولات، دسته بندی‌هاو…) را اصلاح کنید و یا برای آدرس صفحات مختلف الگو تعریف کنید.

وقتی شما احساس می‌کنید راحت‌تر متوجه موضوع شده‌اید، یعنی احتمالاً گوگل هم راحت‌تر ماهیت مقاله را درک کرده و حالا می‌تواند رتبه بهتری به مقاله مذکور بدهد. البته که افزونه‌های مورد بررسی ما در این مقاله افزونه‌های مرتبط با سئو هستند. خیلی‌ موقع‌ها هم سئو کاملاً تخصصی می‌شود؛ اما یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های وردپرس، افزونه‌های همه‌فن‌حریف این سیستم مدیریت محتواست که کار را برای آماتورها راحت‌تر کرده‌اند. تعریف وردپرس که واضح است؛ یک سیستم مدیریت محتوا که محبوب و پرآوازه است و خیلی از سایت‌های دنیا با آن ساخته شده و مدیریت می‌شوند. پس از این مرحله، می‌توانید با زدن دکمه Verify بررسی کنید که آیا احراز هویت موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر. اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، شما به عنوان مالک سایت ثبت می‌شوید و به داشبورد گوگل وب مستر دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین در صورتی که تصویر به هر دلیلی لود نشود، کاربر توسط متن alt موضوع آن را متوجه خواهد شد. بنابراین متن آلت بر تجربه کاربری و افزایش بازدید گوگل تاثیر می گذارد. در مطلب " تگ Alt تصاویر چیست؟ " شما را در این زمینه راهنمایی کرده ایم. پس از نصب و فعال‌سازی افزونه‌های کش مانند LiteSpeed Cache، این افزونه به منوی وردپرس شما اضافه می‌شود. برای بهینه‌سازی بیشتر سرعت سایت، می‌توانید به قسمت تنظیمات این افزونه رفته و گزینه‌های مختلفی مانند کشش، بهینه‌سازی تصاویر و مینیفیکیشن فایل‌ها را پیکربندی کنید. Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است.

برای اینکه سایتت همیشه بهینه باشه، باید به‌طور مرتب لینک‌های داخلی و خارجی سایتت رو بررسی و لینک‌های شکسته رو اصلاح کنی. این یعنی اگه سایتت هنوز روی HTTP باشه، نه تنها روی امنیت کاربران تأثیر منفی می‌ذاره، بلکه احتمالاً توی نتایج جستجو هم نمره‌ی پایین‌تری می‌گیری. نقشه کلمات کلیدی بهت کمک می‌کنه ساختار سایتت رو بهتر مدیریت کنی و مطمئن بشی که همه کلمات کلیدی مهمت پوشش داده شدن. برای ساختن نقشه کلمات کلیدی، اول باید کلمات رو دسته‌بندی کنی، بعد اونا رو به صفحات مرتبط وصل کنی. از ابزارهایی مثل Excel یا Google Sheets برای ساختن یه جدول ساده استفاده کن تا همه‌چیز مرتب و منظم باشه. هر دوی این ابزارها بهت اجازه می‌دن صفحاتت رو برای ایندکس شدن به موتورهای جستجو معرفی کنی، ببینی کاربرا دنبال چی می‌گردن، خطاهای سایتت رو پیدا کنی و کلی امکانات دیگه.

برای استفاده از اسکیما در سایت‌تان هم می‌توانید از افزونه WP Schema Pro استفاده کنید و هم اینکه خودتان کدگذاری را انجام دهید. سعی می‌کنیم در مقالات بعدی ایران‌سرور، بیشتر در این رابطه توضیح دهیم. اگر هم دوست نداشتید پلاگین اضافی نصب کنید از Optimilzilla کمک بگیرید و حجم عکس‌ها را کاهش دهید، سپس آن‌ها را بارگذاری کنید. بسیاری از قالب‌ها جدا از مباحث مربوط به زیبایی، پلاگین‌های غیرضروری درون خود دارند که منجر به کاهش سرعت سایت می‌شود. با خرید نسخۀ پریمیوم، قابلیت‌های بیشتری، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اینجور مشکلات باعث می‌شن موتورهای جستجو و حتی کاربرا نتونن به درستی به محتوای نهایی برسن. ابزارهایی مثل Screaming Frog بهت کمک می‌کنن تا بررسی کنی که کدوم صفحاتت عمق بیشتری دارن و نیاز به بهبود دارن. اگر صفحاتی خیلی عمیق بودن، بهتره با اضافه کردن لینک‌های داخلی یا تغییر ساختار، اونا رو به سطح سایت بیاری تا به راحتی دیده و ایندکس بشن. این یه کد ساده‌ست که به صفحات سایتت اضافه می‌کنی تا گوگل بفهمه چه نوع محتوایی رو نمایش می‌دی. ابزارهایی مثل Google’s Structured Data Markup Helper یا Schema.org بهت کمک می‌کنن این کارو راحت‌تر انجام بدی. برای اینکه مطمئن بشی سایتت برای موبایل بهینه‌ست، می‌تونی از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنی.

این وبسایت‌ها با پرداخت هزینه و مبلغی به شرکت گوگل برای مدت زمان خاصی در صدر نتایج نشان داده می‌شوند و پس از اینکه شارژ پنل آنها به اتمام رسید، به جایگاه واقعی خود باز می‌گردند. در قسمت آخرین گزینه می توانید ساختار سفارشی ایجاد کنید و اگر خواستید نوشته های شما به صورت پیش فرض داخل یک فولدر مانند وبلاگ ذخیره شوند کافی است از کد /%blog/%postname/  استفاده کنید. ابعاد تصاویری که در نوشته ها استفاده میکنید به اندازه واقعی خودش باشد. اگر تصویرتان ابعاد بزرگی دارد قبل از آپلود آن در وردپرس با استفاده از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ ابعاد آن را کوچک کنید تا نیازی به تغییر اندازه از طریق بخش حالت نمایش نباشد. موارد ذکر شده برخی از اصول نگارش مطلب سئو شده هستند که باید رعایت شوند.

توصیه می‌شود از کلمه کلیدی مورد نظرتان در توضیحات متا هم استفاده کنید. گوگل این کلمات را در صفحه نتایج جستجو با حروف درشت (Bold) نمایش می‌دهد. به عنوان مثال ما کلمه کلیدی «سئو وردپرس» را در عنوان این پست قرار داده‌ایم تا نه تنها ارتقای اندکی در سئوی آن ایجاد شود، بلکه برای کاربر روشن شود که در این پست از چه چیزی صحبت می‌شود. اطلاعات و آنالیزهای نمایش داده شده در پنجره یوست سئو برای نوشته‌های شما در ویرایشگر بلوکی و یا ویرایشگر کلاسیک دقیق هستند. اما برای برگه‌های سایت وردپرسی بستگی به سازگاری قالب شما با افزونه یوست سئو دارد.

در همین ابتدا به سراغ یکی از مهمترین مباحث سئو سایت وردپرسی می‌رویم. داشتن یک استراتژی درست در بهینه سازی سایت وردپرسی از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک استراتژی اصولی در ابتدا مشخص می‌کند که کدام کلمات کلیدی ارزش بالاتری برای کسب و کار ما برخوردار خواهد بود. از سوی دیگر یک استراتژی درست می‌تواند سبب تدوین یک تقویم محتوایی درست گردد. به تمام تکنیک‌ها و اقداماتی که برای افزایش ورودی گوگل و موتورهای جستجو انجام می‌شود تا رتبه وبسایت وردپرسی ارتقا پیدا کند، سئو یا بهینه سازی سئوی وردپرس می‌گویند. هر سایت وردپرسی که در حال فعالیت است ابتدا باید بر روی بهینه سازی سئوی وردپرس خود تمرکز داشته باشد.

جنبه‌های بسیاری برای  سئو  وجود دارد، از بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی گرفته تا ساخت لینک های داخلی و گرفتن بک لینک از سایت های مرتبط, که همه را شامل می شود. در این آموزش سئو رایگان به بررسی نحوه بهینه سازی وب سایت وردپرس در گوگل و موتورهای جستجو پرداخته ایم. بنابراین در انتهای آموزش یاد می گیرید چطور سایت وردپرس خود را سئو کنید. دقت داشته باشید بهینه سازی سایت فقط برای موتورهای جستجو نیست بلکه شما باید طراحی سایت و سئو خود را برای کاربران تان انجام دهید. یکی از بهترین روش‌ها برای دستیابی به این هدف، بهینه‌سازی عنوان‌ها و توضیحات متا است.

با این کار می‌تونی بفهمی که چه کلمات کلیدی به کار اونا اومده و چطور می‌تونی از این اطلاعات به نفع خودت استفاده کنی. ابزارهایی مثل Semrush یا Ahrefs بهت کمک می‌کنن تا کلمات کلیدی که باعث ترافیک سایت رقبای تو می‌شن رو پیدا کنی. همچنین خوبه که آدرس نقشه سایتتو به فایل robots.txt اضافه کنی تا موتورهای جستجو راحت‌تر پیداش کنن. صفحات 404 همیشه یک دردسر برای سایت‌ها محسوب می‌شود، در این بین گاهی اتفاق می‌افتد که شما تمایل ندارید که کاربر به صفحه اصلی منتقل شود. در این زمان شما می‌توانید با نصب افزونه WP 404 Auto Redirect to Similar Post کاربرانی که با صفحه 404 مواجه می‌شوند را به یکی از پست‌های مشابه راهنمایی کنید.

تصاویر می توانند به افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک کنند، اما فقط در صورتی که به درستی بهینه شده باشند. این شامل استفاده از عنوان تصویر مناسب، متا تگ های تصویر، نام فایل های مرتبط و فرمت بهینه تصویر می شود. علاوه بر این، طول عنوان صفحه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید کوتاه، گویا و قابل درک باشد. انتخاب یک پوسته وردپرس مناسب و سئو فرندلی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد. پوسته های خوب سئو معمولاً کد های ساده و خوانا، ساختار صفحه بهینه شده برای موبایل، زمان بارگذاری سریع و پشتیبانی از ابزار های مختلف سئو را ارائه می دهند.

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در سئو سایت‌های وردپرسی، استفاده از افزونه‌های سئو حرفه‌ای است که می‌تواند به شما در بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت کمک کند. افزونه‌هایی مانند Yoast SEO و Rank Math به عنوان دو افزونه محبوب در این زمینه شناخته می‌شوند. این افزونه‌ها به همان اندازه که کار با آن‌ها آسان است، قابلیت‌های قدرتمندی ارائه می‌دهند. با نصب و فعال‌سازی این افزونه‌ها، می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی را شناسایی و تنظیم کنید. آن‌ها نکات سئو وردپرس را به شما ارائه می‌کنند که شامل بهینه‌سازی متا تگ‌ها، توضیحات، ساختار URL و حتی ارزیابی کلی سئو محتوای شما است.

بعد از آن هم باید برای بازگردانی سایت، با هکر به مذاکره پرداخته و اصطلاحا به او باج دهید. البته سناریوهای دیگری هم ممکن است اتفاق بیوفتد که نتیجه همه آنها باز هم یک چیز است، کاهش قدرت سئو سایت شما. امروزه هوش مصنوعی تمامی جوانب زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است. شما می توانید از ابزارهای سئو بر پایه هوش مصنوعی برای تحلیل سئو سایت خود استفاده کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که تولید محتوا، تحقیق کلمات کلیدی، نوشتن دیسکریپشن های خلاقانه، استفاده از تصاویر با کیفیت و ...

این پلاگین سئو کارهای معمول سایتتان برای بالا بردن سرعت سایت را انجام می‌دهند. با استفاده از یواست کارهای مهمی برای سئو انجام دادیم، اما وقت آن است که قسمت‌های دیگر سایت را هم سئو کنیم. من چند پلاگین بسیار کاربردی و عالی به شما معرفی می‌کنم که هر کدام کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در فاز بعد آموزش رایگان سئو وردپرس رایگان، به چند نکته در مورد محتوا نویسی در سئو می‌پردازم. اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که می‌رویم به پایین‌ترین قسمت صفحه.

نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای وب سایت شما به راحتی پیدا کرده و سریع‌تر ارزیابی نمایند. با توجه به آمارها و بررسی‌های مختلفی که انجام شده است، سایت‌هایی که در صفحه اول نتایج جستجو نیستند، پیشرفت قابل توجهی ندارند؛زیرا ترافیک آن‌ها کمتر است. از طرفی هم افراد علاقه دارند در جستجوی اول و در صفحه اول نتایج، به پاسخ نیاز خود برسند. از این‌رو مهم است که به گونه‌ای فعالیت‌های بهینه سازی سئو را جدی بگیرید که در صفحه اول و رتبه‌های برتر باشید. تولید محتوای ارگانیک باعث بالا رفتن رتبه صفحه وب سایت شما می‌شود و بازدیدکننده‌ها اعتماد بیشتری به مطلب خواهند داشت. اما موضوع اعتمادسازی زمانی مشخص می‌شود که افراد ترجیح می‌دهند بر روی وب سایت‌هایی کلیک کنند که به صورت طبیعی رشد داشته‌اند.

دارکوب یکی از شرکت‌های فعال و قدیمی در حوزه سئو و طراحی سایت است که خدمات متنوعی از جمله سئو، طراحی وب و هاستینگ ارائه می‌دهد. این مجموعه با سال‌ها تجربه، پروژه‌های مختلفی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ اجرا کرده است. امروزه، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای کسب‌وکارهای آنلاین، دیده‌شدن در موتور جستجوی گوگل است. بیش از ۹۰ درصد جستجوها در اینترنت از طریق این موتور جستجو صورت می‌گیرد، بنابراین اگر می‌خواهید سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده شود، باید با اصول و تکنیک‌های سئو آشنا باشید. به طور کلی، بالا رفتن تعداد سایت‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند، نشانه‌ی خوبی است و به مرور زمان علاوه بر بهبود رتبه موجب افزایش اعتبار دامنه سایتتان خواهد شد.

داشتن یک استراتژی برای محتوای سایت یکی از اقداماتی است که باید برای تنظیمات سئو سایت وردپرس انجام دهید. افزونه‌ها صرفا پیشنهاداتی برای بهبود سئو ارائه و بخش‌های مختلف آن را آنالیز می‌کنند. برای نمونه در شکل‌های زیر نوشتن عناوین، متادیسکریپشن و لینک یکتا بر عهده خود شماست و افزونه صرفا معیاری از مناسب بودن یا عدم تناسب آن‌ها در اختیار شما می‌گذارد. لینک های داخلی و خارجی با کیفیت، یکی از عوامل کلیدی در موفقیت سئوی وردپرس هستند. لینک های داخلی به کاربران در یافتن محتوای مرتبط کمک می کنند، در حالی که لینک های خارجی از سایت های معتبر نشان دهنده اعتبار محتوا و وب سایت شما است.

علاوه بر این، در بخش‌های دسته‌بندی و برچسب‌ها، نیز ممکن است بخواهید این گزینه‌ها را روی “غیر ایندکس” تنظیم کنید. این عمل به جلوگیری از ایندکس شدن صفحات ضعیف کمک می‌کند و به محتوای اصلی شما اجازه می‌دهد سریع‌تر در نتایج جستجو رتبه بگیرد. بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای آن بیاورید تا سریعاً موضوع صفحه مشخص شود. این نکته در عنوان سئو (متا تایتل) هم مهم است و می‌تواند باعث جذب کلیک‌های بیشتر شود. این ابزار به شما امکان می‌دهد وب‌سایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند. همچنین اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجوی ماهانه و روند تغییرات این کلمات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این مقاله به بررسی سئو سایت‌های وردپرسی و اهمیت آن در بهینه‌سازی وب سایت‌ها برای موتورهای جستجو پرداختیم. سئو وردپرس به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که با هدف افزایش رتبه سایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از طریق نتایج جستجوی طبیعی انجام می‌گیرد. با توجه به رقابت شدید در دنیای مجازی، بهینه‌سازی سایت‌های وردپرسی به دلیل طراحی کاربرپسند و امکانات متنوعی که ارائه می‌دهد، آسان‌تر از سایر سیستم‌ها است. مراحل مختلف سئو مانند ایندکس شدن، انتخاب پیوند یکتا، و بهینه‌سازی محتوا را بررسی کردیم. اگر سوالی درباره‌ی استفاده از افزونه‌های سئو جهت بهینه‌سازی سایت وردپرسی خود دارید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

بدیهی است هنگامی که صحبت از سایت می شود، سئو وردپرس اهمیت خود را بیش از پیش پیدا می کند. نشانه گذاری طرح یا اصطلاحا اسکیما، می‌تواند به گوگل کمک کند تا محتوای شما را به صورت یکپارچه‌تر بفهمد و آن را به روشهای مختلف و مفیدی به کاربران ارائه دهد تا باعث افزایش ورودی به سایت شما شود. توجه داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی در تگهای هدینگ می‌تواند یک نکته مثبتی باشد اما این بدان معنا نیست که در آن زیاده‌روی کنید و باعث اذیت کاربر در خواندن مقاله خود شوید. شما باید سعی کنید که از کلمات کلیدیتان در هدینگ‌ها به جا و مناسب استفاده کنید تا ضمن بهینه‌کردن مقاله برای سئو، خواندن آن را برای کاربران آسانتر کند. حال بعد از انجام این 6 اقدام اساسی در بهبود سئو سایت وردپرس، نوبت به برخی اقدامات پیشرفته‌تر برای افزایش ورودی از گوگل می‌رسد.

برای آشنایی با این الگوریتم‌ها پیشنهاد می‌کنیم که مقاله فهرست الگوریتم‌های گوگل را مطالعه نمایید. تمام تصاویری که در قالب وردپرس به شکل بنر تبلیغاتی یا در نوشته های سایت بکار رفته اند باید دارای ابعاد طول width و عرض height و خاصیتهای عنوان title و متن جایگزین alt باشند. یعنی یک جمله کوتاه بنویسید و نقطه بگذارید و سپس یک جمله دیگر بنویسید. شما هر چه در این قسمت بنویسید در نمایش جستجوی گوگل نشان داده می‌شود. وقتی افزونه یواست سئو را نصب می‌کنیم در همان بالای قسمت ادمین وردپرس به ما منوی یواست را نشان می‌دهد. آدرس‌دهی که در بالا توضیح دادم، حالت بهینه پایه است که تمام سایت‌های فروشگاهی و خدماتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

بهینه سازی وب سایت با توجه به اهداف کسب و کارها ممکن است که تغییراتی داشته باشد، از این‌رو قبل از هرگونه بهینه سازی نیاز است که ابتدا استراتژی مشخص شده‌ای برای هدف اصلی در نظر گرفت. اما ارتقای رتبه وب سایت و جذب بازدیدکننده یکی از مهم‌ترین اهداف کسب و کارها هستند که در بهینه سازی سئو در نظر گرفته می‌شوند. اکثر ترافیک وب توسط موتورهای جستجو عمده تجاری، مانند گوگل، بینگ و یاهو ایجاد می‌شود. اگرچه رسانه‌های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک‌ها در ایجاد بازدیدکننده به وب‌سایت شما تأثیر دارند، ولی موتورهای جستجو اصلی‌ترین روش هدایت برای کاربران اینترنتی هستند. موتورهای جستجو با توجه به محتوای ارائه‌شده توسط شما ترافیک هدفمندی برای کاربرانی که آن را جستجو می‌کنند، فراهم می‌کند. اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را پیدا کنند و یا شما نتوانید مطالب خود را به پایگاه داده‌های آن‌ها اضافه کنید، فرصت‌های باورنکردنی را برای ایجاد ترافیک در سایتتان از دست خواهید داد.

این کلمات توسط کاربرانی استفاده می‌شوند که در مرحله مقایسه و بررسی هستند و هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفته‌اند. برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. در آخرین مرحله مجددا وارد حساب کاربری کنسول جستجوی گوگل شوید و سایت خود را انتخاب کنید. بعد در سمت چپ به بخش Crawl /Sitemaps بروید و روی دکمه Add / Test Sitemap کلیک و URL Sitemap خود را اضافه کنید.

حتی وب سایت Ebay نیز در یک بازه‌ی زمانی، توسط این الگوریتم جریمه شد و بعضی از صفحات آن با کاهش رتبه مواجه شدند. الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایت‌های فروشگاهی معرفی شد. مواردی مانند Astra و GeneratePress از جمله بهترین قالب‌های سئو دوستانه هستند که به کاربران اجازه می‌دهند به راحتی تغییرات لازم را اعمال کنند و در عین حال سرعت و عملکرد قالب را حفظ کنند. این قالب‌ها کدنویسی تمیز و بهینه‌ای دارند که بارگذاری سریع‌تر و صرفه‌جویی در منابع را فراهم می‌آورند. در هنگام انتخاب یک قالب مناسب برای سئو، به ویژگی‌هایی مانند طراحی ریسپانسیو، قابلیت بارگذاری سریع و بهینه‌سازی برای موبایل توجه کنید. همچنین، قالب‌های سبک و با حداقل افزونه‌ها گزینه‌های مناسبی هستند، زیرا کدهای اضافی می‌توانند سرعت سایت را تحت تأثیر قرار دهند.

یکی از ساده ترین کارها بررسی رقبا و بنچ مارک کردن در حوزه کاری خودتان و انتخاب دسته محصولات است. پس حتما در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید و وسوسه نشوید که دنبال ارزانترین گزینه بروید، زیرا اغلب هاست‌های ارزان قیمت از مشکلات متعددی رنج می‌برند. پیش از انجام هر کاری شما باید مطمئن شوید که از یک سرویس میزبانی قوی و قابل اعتماد استفاده می‌کنید. چراکه این هاست شماست که تاثیر بسیار زیادی در تامین امنیت و سرعت بالای سایت شما دارد. تحلیل Link Intersect یه روش هوشمندانه‌ست که بهت کمک می‌کنه بفهمی چه سایت‌هایی به رقبای تو لینک می‌دن ولی به سایت تو نه. یعنی می‌تونی سایت‌هایی رو پیدا کنی که به سایت‌های مشابه تو اعتماد کردن و احتمالاً می‌تونن به تو هم لینک بدن.

قرار دادن نقشه سایت برای موتورهای جستجو الزامی نیست اما وجود آن می‌تواند در پیداکردن نوشته و محتواهای جدید نقش مهمی ایفا نماید. فرض کنید که شما یک سایت آموزش آشپزی دارید، قطعا کاربر مدنظر شما به دنبال آموزش آشپزی به صورت ویدیویی و دستور آشپزی است، پس شما می‌بایست از محتوای متنی در کنار محتوای ویدیویی استفاده کنید. اما از سوی دیگر یک وب سایت پزشکی، می‌بایست برای قراردادن درمان سریع انواع بیماری‌ها، از محتوای متنی بیشتری استفاده کند. تمامی این موارد می‌تواند در بهینه سازی سئو سایت به شما کمک کند و شما را به هدف خود نزدیک کند. اما گاهی در مواقع خاص و به کمک مشاور سئو می‌توانید از امتیاز استفاده کنید که در صدر نتایج دیده شوید. برای لینک سازی داخلی کافی است که محتوای خود را با کلمه کلید محتوای دیگر مرتبط کنید و با یک رنگ دیگر مانند آبی آن را بولد کرده و آدرس صفحه مقصد را لینک سازی کنید.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای حفظ رتبه و عملکرد سایتت انجام بدی، چک کردن Google Search Console برای Manual Actions (یعنی مجازات‌هایی که گوگل به صورت دستی اعمال می‌کنه) هست. این مجازات‌ها زمانی اتفاق میوفتن که سایتت قوانین گوگل رو نقض کنه، مثل استفاده از تکنیک‌های اسپم، محتوای کم‌کیفیت، یا لینک‌سازی غیرطبیعی. چگونه باید ایده برای تولید محتوا پیدا کنیم؟ در قسمت زیر به مواردی اشاره کرده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به آنها ایده‌های جذاب و جدیدی برای تولید محتوا پیدا کنید. گاهی نیز دیده شده است که طراحان سایت از رنگ‌های نامناسبی برای فونت و پس زمینه استفاده می‌کنند. مورد بعدی که می‌تواند روی نظر کاربر تاثیر بگذارد، تصاویر موجود در بالای صفحات است.

برخی سایت های فروشگاهی و مجله ای مرتکب این اشتباه میشوند و از یک نام مشترک برای دسته بندی و برچسب ها استفاده می کنند. حتی بعضی مدیران وبسایت ها با ذهنیت کاربرد هشتگ اینستاگرام، تعداد زیادی برچسب در انتهای مطالب خود قرار می دهند. برخی افراد تصور می کنند رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل در کوتاه ترین زمان، حتی در یک ماه امکان پذیر است. برای افزایش رنکینگ وب سایت لازم است با صبرو حوصله تکنیک های مختلف را بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که بهینه‌سازی آن برای موتورهای جست‌وجو حتی برای مبتدی‌ها هم کار راحتی است. این CMS با استفاده از افزونه‌های بی‌شمارش انجام این کار را ممکن می‌کند.

همان‌طور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیون‌ها صفحه کدام‌ها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک می‌کنند. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.

توجه داشته باشید که در ابتدا شما می‌بایست با سئو به برندینگ سایت خود کمک کنید، اما پس از مدتی این برند شما است که به سئو سایت کمک می‌کند. تیم سئو آکادمی دی ام روم مراحل ثبت وب سایت در گوگل را به طور ویدیوی برای شما آماده کرده است که به زودی فیلم آن در همین قسمت برای شما قرار خواهد گرفت. تا به این قسمت از آموزش کامل سئو در وردپرس چندین بار از محتوای سئو نام بردیم و از اهمیت بالای آن مطلع شدیم. ولی این محتوای سئو شده چه ویژگی‌هایی دارد؟ در قسمت زیر به ویژگی‌های اصلی یک محتوای سئو اشاره می‌کنیم. رعایت کردن همین چند مورد ساده می‌تواند در به تنهایی جایگاه سایت وردپرسی شما را تا حدود زیادی بهبود ببخشد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/